måndag, maj 31, 2010

Tillbaka från mama mia

Det blev en snabb lunch med Carro och MAH på Esplanaden, åt stekt fläsk med löksås mums och retades lite med MAH hihih


Sedan bar det av till mama mia och en ny läkare (dvs inte samma som jag hade sist). MAH tyckte att hon var duktig och anmärkte inte på något... Jag tyckte hon inte borde jobba med männinskor...

Hon var hur stressad som helst och gav absolut ingen som helst tröst, då jag har haft väldigt ont i min svank skulle hon undersöka mig med ultraljud och det var som att hon förde krig därinne...jätte wierd.. (min förra läkare var så mjuk och så enormt försiktig) Efter några minuter frågade jag ifall hon kunde se om fostret levde, hon vände snabbt på skärmen och gav mig MAX 3 sekunders bild på den... Den levde och hjärtat slog för fullt, denna gång kunde man se en riktig profil... sötis!

Ja just det, när jag ligger där helt utblottad på gynstolen så sprang gon och kollade en sak i hennes mobil, hon sa att hon väntade på ett samtal... seriöst! inte ok! Jag fick en liten kopp iallafall som jag ska kissa i imorgon bitti och gå dit och lämna in.

Jag gillar mama mia, mina barnmorska och den förra läkaren var grymma... så jag håller mig till de ändå...

Nu mår jag så enormt illa av att jag åt så mycket lunch... måsta gå och vila mig...

2010-05-04 @ 13:39:04

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar