fredag, oktober 01, 2010

Bästa Concealern 2010

Lite tips för trötta mammor med sömnbrist ;)

1. Guerlain Terracotta touch concealer with pure gold, pris: ca 375 kr: Min absoluta favorit, täcker perfekt och håller hela dagen. Den är inte klibbig och täcker små rynkor (inte för att jag har några ;P) Den är dock absolut inte dryg, räckte ca 1 mån för mig...

2. Estée Lauder ideal light concealer, pris: ca 305 kr: Helt ok till vardags, är väldigt lätt och täcker inte så mycket. Inget jag kommer köpa igen, för det priset förväntar man sig mer.

3. Clarins instant light brush, pris: ca 295 kr: Täcker mörka ringar bra, ljusreflekterande och mjuk. Går bra att applicera fler gånger för en mer täckande känsla. I like, har den just nu :)

4. Chanel Correcteur perfection long lasting concealer, pris: ca 375kr: Inget jag tycker om, den är för tjock och sätter sig i alla smårynkor så efter en lång festkväll ser man minst 10 år äldre ut, dessutom har den världens tråkigaste förpackning. Big no no!

5. Kanebo Sensai Concealer, pris: ca 415kr: Detta är en produkt jag använde flitigt under flera år tills jag kom på att den blir grå och matt på bild. Den täcker bra och är väldigt täckande, helt ok om man vill se grå och tråkig ut på alla bilder. Nä, för det priset kan man få bättre produkter.

6. Yves Saint Laurent toche eclat, pris: ca 405kr: Täcker bra men känns lite för matt, går inte riktigt att köra lager på lager, det blir för tjockt och rynkigt.

7. Make Up Store cover all mix, pris: ca 265kr: Köp inte denna produkt om du inte har väldigt mycket tid över, jag orkade aldrig stå och blanda till en perfekt färg. Dessutom är den väldigt täckande så man var tvungen att köpa till en kräm som skulle spä ut den lite och totalen hamnade på närmare 450kr. Kanske om man är makeup-artist men inget för en stressad mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar