torsdag, oktober 21, 2010

Varför man INTE ska köpa UGGs

En av mina läsare, Ida, skrev detta till mig under mitt inlägg om mina nya UGGs...

Ida sa...

"UGGs är gjorda av Australienskt merinofårskinn, d.v.s. av får som flås utan bedövning som lamm med saxar på vissa delar av kroppen (eftersom dom annars får larver under huden p.g.a. att arten är importerad till Australien och inte är gjorda för klimatet eller miljön). Vidrigt djurplågeri och jag förstår inte hur någon är villig att ge pengar till ett sådant företag. Det finns liknande skor gjorda av annat material."

Ida, det är inte mitt fel att merinofårskinn är skönare än syntet... nä skämt åtsido, tack för ditt inlägg! Jag hade ingen anning om detta, och jag lovar att må dåligt och tänka på det här varje gång jag använder mina dumma Uggs samt sluta att promota de på min blogg.

Till Australiens alla små merinofår vill jag säga BÄÄÄÄÄÄ = I'm so sorry!

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Vettu det där var faktist jag (hur stor är oddsen att jag ska se dig båda ggrna jag varit förbi jobbet och dessutom på samma plats?) Jag såg dig när jag gick mot hissen och såg att du log men sen skämdes jag för att stanna upp, tänkte väl att du kanske inte skulle känna igen eller något sånt haha!
    Men lovar om jag skulle se dig igen så kommer jag fram.
    Jag kom hastigt in på jobbet då jag skulle fixa en grej, så jag va mitt uppe i mina tankar :)

    SvaraRadera
  2. Oj undrar hur hon vet att det går till så? ; )

    SvaraRadera
  3. HAHAHA!! BÄÄÄÄ!!
    Ana du är så sööööt.
    Puss / Ghazal

    SvaraRadera
  4. BÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!! ;)

    SvaraRadera