lördag, november 20, 2010

När lille Anton föddes...

Efter förlossninen bjöds vi på jättegoda mackor och te, välförtjänat!


På väg hem från BB, Anton är 2 dagar :)

Min värkar blev till slut ganska smärtsamma, jag ringde till till BB och kl 11.00 åkte vi in (misshandlade våran bil 3 gånger då mina värkar kom... Tyckte synd om Andreas, han visste inte om han skulle hålla koll på vägen, bilen eller mig.

Väl inne måste jag ha sett riktigt lugn ut för första barnmorskan kände och klämde lite sedan konstaterade hon att det inte ens var "Riktiga värkar" jag hade... Men hon bestämde sig för att kolla efter och det visade sig att jag var 7 cm öppen (?) snacka om att jag kände mig duktig :). Efter lite lustgas fick jag min Epidural och förlossningen satte igång på riktigt. Kl 18:12 tittade lille Anton ut, han gallskrek och var hur arg som helst!

Efter dusch och lite mackor fick vi åka ner till BB stockholms nya avdelning och vila ut där. Anton föddes på måndag och på onsdagen fick vi åka hem. (en mer detaljerad förlossnings berättelse kommer att komma senare)

Jag är riktigt tacksam för att förlossningen gick så bra och att lille Anton är frisk!

1 kommentar:

  1. Så söt! Skönt att det inte úppstod några problem.

    Grattis!!

    SvaraRadera