fredag, juli 08, 2011

Att flytta utomlands

Just nu är jag lite halvdeppig (läs: jag är ca 3 sekunder från att hoppa från terassen). Jag längtar hem... eller jag vet inte. Det är bara så ensamt att flytta, man känner inte någon och allt är nytt hela tiden. Ibland är det skönt att se ett bekant ansikte på stan eller gå på promenad längst med sin favoritgata.  Här är jag ensam, snart åker Carro hem till Sverige och då har jag nästan ingen här. Jag saknar mina vänner från mammagruppen, mina bloggmammor och gamla vänner. När man blir mamma för första gången vill man nog ha andra mammavänner, känns som om jag inte har något gemensamt med någon annan längre. Folk som inte har egna barn förstår nog inte hur glad man som mamma blir första gången ungen bajsar "vuxenbajs" eller när han sover en hel natt.

Visst är vädret, shoppingen och livskvalitén underbart här nere men det är fortfarande sjukt ensamt. Hur många gånger kan man gå ner till stranden, shoppa och äta restaurangmat ensam? Jag behöver någon att umgås och prata med. 

Ibland känns det som om alla andra lever sina liv medans mitt liv bara passerar, det är hemskt att längta så mycket hem att man inte ens kan njuta av sitt liv just nu.

9 kommentarer:

  1. i know det fiiiling :) därför flyttade jag hem igen! flytta hem nu på engång!

    SvaraRadera
  2. Åh jag vet exakt hur du känner så har jag också kännt ganska länge när jag flyttade till Stockholm, och stockholmare är ganska kyliga ;)

    Men hey, det blir bättre! Försök leta dig till aktiviteter som rör barn, försök hitta spanska internet forum (??) eller bara kommentera någons snygga kläder ute på fiket! Du har ju inte alls varit borta länge, men det blir säkert mycket bättre snart! Många går igenom den där fasen som nyinflyttade.

    SvaraRadera
  3. Håll ut så blir det bättre ska du se! Men tänk på att det aldrig fel att flytta tillbaka om man inte trivs. Hur länge har ni tänkt stanna?

    SvaraRadera
  4. Självklart saknar man sina vänner hemma, men man skaffar lika fort nya, bara att babbla med allt och alla, dom i affärerna, marknaderna, fruktstånden, dom brevid dig på ett cafe osv osv så har du på ett litet kick en ny bekantskapskrets =)

    SvaraRadera
  5. Kom hem nuuu, jag fick bara hänga med Anton en gång. Kom hem och flytta till Solna. Pusssss. /G

    SvaraRadera
  6. Vacker jag Kommer snart och håller dig sällskap några dagar, sen får du nog flytta hem!!

    SvaraRadera
  7. Jag förstår din känsla! Jag skulle nog längta hem för mkt. Du får försöka lära känna lite fler där.. inte det lättaste kanske. Hur länge ska ni bo där? 4 ever tror du?
    Kram

    SvaraRadera
  8. gosan =( blir ledsen att höra att du inte är glad...men det blir säkert bättre!
    vi skulle ju kommit nu i aug men det har hänt massor som gjort att vi köpt nytt och flyttar 1/8...så det blir lite väl rörigt...
    jag har skickat sms till dej men ja får aldrig nått svar...har du inte samma nr?
    puss sötnos

    SvaraRadera
  9. Se det som en semester! Flytta sedan hem och fortsätt ditt liv, du är understimulerad. Ditt IQ behöver en utmaning, som tex att hitta ett underbart jobb, sedan ringer du mig och jag börjar jobba där oxå, hehe. Skämt o sido förstår hur det är att känna sig ensam mamma, inte kul, så många måsten och så lite liv, vi verkar ändå ha det superhärligt.
    Många kramar/M

    SvaraRadera